WELCOME BABE TO MY BLOG

Sunday 12 February 2012

Broga Hill and Sg Tekala 11/2/2012

Assalamualaikummmm,baru berkesempatan nak tulis blog !! Agak lama dah terbiar blog nie . hihi . Sorry busy . Lagipon bknnya ada sapa nak baca pon kan ? Lagipon blog ni saja2 aku buat sbb saja nak hilangkan rasa bosan dekat diri aku nie . hihihi
Ok..nak cerita pasal semalam..Yang first sekali nak bgtau LETIH TERAMAT,MENCABAR,AWESOME GROUP AND MY FIRST EXPERIENCE..Nak tau aku pg mana smalam ? hihihi . aku pergi dengan kawan2 bf aku . hihihi . macam x percaya je aku berjaya naik broga tu . tinggi dia jgn cakap r kan !!! korang pergi dulu , then korang cerita kat aku . haaaa,nie nak cite dalam perjalanan nak mendaki tu .
Time tu dalam pkul 5 pagi kot ? x sure sbb x tgk jam . ktorg semua pon mendaki bukit tu dengan ramai2 semua . ramai jgklah org yg dtg tu . jalan2 dia agak bahaya . so mmg kena berhati2 . nasib my HERO sentiasa ada dengan i . hihi . rasa confident and bersemangat nak naik . hihi . ok ktorg pon naiklah slow2 . kejap2 berhenti . akulaaaaa sruh dorang berhenti sbb aku x larat . aku kena take five jap sbb nak amik nafas dulu . rasa mcm nafas aku nie tersekat2 . Haaaa,nie la padahnya prang yg jarang bersenam then terus mendaki !!! mmg bagus ! hahaha , act x plan pon nak pg . Bf aku la call2 terus ckp pagi esok(semalam) nak pg broga , aku pon seronok-ronok x terkata . mana taknya asik x jadi je kan . finally , bf aku tunaikan juga impian aku nak naik bukit broga tu . hihi . Dah separuh jalan tu tiba2 aku rasa mcm nak muntah and pitam , cepat2 aku sruh dorang benti and aku pon duduk minum air masak and take five ! lagipon ade adik sorang nie(kawan bf) dia pon x larat gak . kesian dekat dia . so sama2 lah kitaorg rehat2 . hahahahahha . xpelaaa,nk rushing2 pon btpe kan ?? relax sudahhh :)
Bila dah sampai ke kemuncaknya ,happt x terkata la kan ??? rasa mcm nak lompat2 . tp malu sbb ramai orang . hahaha . xpelah tahan jela perasaan sbb mcm x caya je aku boleh panjat bukit setinggi tu ??? hihihi .Pemandangan mmg cantik sangat . Melihat dan menunggu matahari terbit . INDAH SANGAT KAWAN-KAWAN !! aku duduk bersantai sambil mengadap kiblat menunggu matahari terbit..Kami pon semua mengambil kesempatan bergambar ! WAJIB OK ! bila lg nak dapat pengalaman bergambar mcm nie . Pengalaman mendaki bukit broga nie mmg best sangat and pengalaman pertama aku !
Lepas dah turun tu semua plan nk pg mandi manda dekat sg tekala . yelaaa,masing2 semua dah letih and busuk so plan yg bagus terus pg mandi air terjun . suasanan yg best dan nyaman sangat ! nie aku upload skit gambar semalam . ada bnyak lagi kat Facebook ! hee :)














2 comments: